Zamów projekt

Chcesz wyglądać profesjonalnie, nie wydając fortuny? Strony startują już od 1299 zł!

24 czerwca 2025
Strona internetowa to dla wielu psychologów i terapeutów pierwsze miejsce kontaktu z potencjalnym klientem. Dlatego projektowanie
23 czerwca 2025
Strona internetowa to często pierwszy punkt kontaktu osoby poszukującej fizjoterapeuty lub masażysty. Już kilka sekund wystarczy,
23 czerwca 2025
Strona internetowa dla gabinetu stomatologicznego to dziś coś więcej niż cyfrowa wizytówka. To przestrzeń, która realnie
12 czerwca 2025

Użyteczny formularz kontaktowy — jak zwiększyć konwersję

Im prościej, tym lepiej


Zbyt rozbudowany formularz kontaktowy może zniechęcić do działania.
Najlepsze efekty daje ograniczenie liczby pól do minimum – im mniej, tym większa szansa na przesłanie zapytania.
Podczas projektowania stron internetowych warto zadać sobie pytanie: „jakie dane są naprawdę niezbędne?”.

 

Przeczytaj: Dlaczego Twoja strona nie generuje klientów?

 

 

Wyraźne CTA, czyli co dalej?


Przycisk „Wyślij” to za mało.
Projektowanie nowoczesnych stron internetowych powinno przewidywać CTA, które jasno pokazuje, co się wydarzy po kliknięciu: „Otrzymasz odpowiedź w 24h”, „Zamów darmową wycenę”, „Skontaktuj się i porozmawiajmy”.
Dobre wezwanie do działania zwiększa zaufanie i konwersję.

 

 

Widoczność formularza na stronie


Jeśli użytkownik musi szukać formularza po całej stronie, prawdopodobnie nigdy go nie znajdzie. Tworzenie strony internetowej powinno zakładać umieszczenie formularza w widocznym miejscu – najlepiej na każdej podstronie lub przynajmniej w stopce.
Dobrze, gdy formularz występuje również w formie CTA w sekcji ofertowej.

 

Sprawdź: Strona na start – co powinna zawierać, gdy dopiero ruszasz z biznesem

 

 

Formularz a doświadczenie użytkownika


Budowa stron internetowych dla firm musi być oparta na doświadczeniu użytkownika – UX.
Formularz powinien być lekki, intuicyjny, łatwy do wypełnienia także na telefonie.
Dobrą praktyką jest podpowiadanie błędów (np. brak @ w e-mailu) i potwierdzenie wysłania wiadomości.

 

 

Zaufanie i ochrona danych


Formularz to miejsce, gdzie użytkownik zostawia swoje dane – musi mieć pewność, że są bezpieczne. Tworzenie stron internetowych dla firm powinno uwzględniać informację o polityce prywatności i zgodzie na przetwarzanie danych. Zaufanie zwiększają też certyfikat SSL i przyjazny język w komunikacji formularza.

 

 

Formularz kontaktowy, który naprawdę działa?


W Click Made projekt strony internetowej obejmuje nie tylko wygląd, ale i przemyślaną strukturę działań, które mają prowadzić do kontaktu.
Jeśli strona nie generuje zapytań – może wystarczy kilka prostych zmian?
📩 Odezwij się – pomogę uporządkować to, co najważniejsze.

Click Made

NIP 508 007 29 31

Wrocław

 

 737 467 172

 clickmade.k@gmail.com

 

Dobra strona internetowa to podstawa
– porozmawiajmy o Twoim projekcie, stworzę coś unikalnego!